lørdag 23. oktober 2010

Fin lørdag

I dag har Jesper fått sin første frisør-klipp! Håret har blitt for tjukt for kjøkkensaksa;) En milepel er nådd! Derfor måtte selvfølgelig både mamma og pappa være med og bilder måtte knipses. Han var så flink så!


Men litt skeptisk må man jo få lov å være!




Håret ble kort det - litt for kort synes mamma! Men det vokser jo ut igjen! Enn så lenge savner jeg den ene krøllen lillegutt hadde i nakken...

Etter klippen var jeg på loppis på Grunerløkka skole. Som planlagt 2 timer etter åpning. Det resulterte ikke i så mange lopper, men jeg slapp stress og knuffing! En myk start kan man si, før jeg skal kaste meg uti det igjen i morra!


Den oransje rådyret i plast ble mitt for 5 kr, det var så stygg-fint der det stod at jeg bare måtte ha det:) Det andre rådyret er fra kremmerhuset, også kjøpt i dag, for litt mer enn en femmer...


Jeg ble også en bok rikere på loppisen - fant "Puttes eventyr i blåbærskogen" av Elsa Beskow.


Nå skal vi voksne sette oss ned med ost og kjeks og vin! Jesper koste seg tidligere i kveld med en liten skål med musli og rosiner som lørdagsgodt! Det blir spennende å se hvor lenge vi kan fortsette å lure han sånn:) Generelt høy kosefaktor i heimen denne helgen - vi turnusarbeidende småbarnsforeldre vet å sette pris på litt fritid sammen:)

Fin lørdagskveld til du som er innom!

5 kommentarer:

  1. Ååå, så herlig og flink liten gutt i frisørstolen :)
    Vi nærmer oss også den første ordentlige klippen på Lillegutt. Er litt spent, for han er ganske skeptisk til nye ting, hehe..

    Fine rådyr :)
    Lykke til med loppejakten i morgen!

    Klem fra Stine

    SvarSlett
  2. hei. jeg følger bloggen din..men ikke alltid jeg kommenterer;) Syns du har en trivelig blogg og skriver så godt om lykken i livet! Det er inspirerende!!
    Kjente gjensysnglede da jeg så dette rådyret du hadde kjøpt...ett slikt hadde da jeg da jeg var lita jente, men det hadde jeg glemt!
    Ønsker deg en fin søndag og en spennende tur på loppemarked med nyfrisert sønn og helgeavslappet mann;)

    SvarSlett
  3. Mimre, mimre om de første frisørbesøkene og den gang Trollet (nå 7 år) kunne lures med salte kjeks og rosiner som lørdagsgodt. ☺ Putte i blåbærskogen er jo en klassiker, så gøy å komme over sånt på loppemarked. Ha en koselig søndag.

    SvarSlett
  4. Så koselige de bøkene der asså! Helt nydelig illustrasjoner. Flink gutt som satt pent hos frisøren da! Har ikke prøvd frisør med våre gutter enda, men ser ikke for meg at de hadde sittet spesielt rolig ;-)

    SvarSlett
  5. Flinke lille gutten sin det. Er så rart å se hvor skeptiske de små er i den stolen. Se på blikket hans! Skjønn og god, og sikkert med en god opplevelse til neste gang. :)

    Likte faktisk femkroners rådyret jeg. Søt og retro, og fin med den gjennomskinnelige kroppen som slipper lyset inn.

    Tror faktisk dere kan "lure" han ganske lenge jeg. Har sett flere som er flinke sånn, der ungene faktisk ikke får det søtkicket og det behovet. Et smart lite lureri spør du meg, for da slipper dere spinnvill sukkerunge. ;)

    Solgløtt fra Huldra

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails