onsdag 7. april 2010

Gi gutten laks!

(Bilde lånt fra flickr.com: www.flickr.com/photos/stripeyblue/3576140062/ )
Klapp på skulderen til meg! Da har jeg endelig fått surra meg til å lage litt barnemat igjen! Det har gått mye i kylling i det siste, det er det eneste jeg har hatt i fryseren! Snakk om ensidig kost! Og i påsken ble det jo bare i ferdigmat! Nå må jeg ha litt fisk i gutten igjen, noe annet enn Småfolks fiskboller! Det ble 10 porsjoner denne gangen. Halvparten med laks, kikerter og gulrot. Det moste jeg bare med gaffel, for nå spiser lillegutt brødskiver og mat med biter i.
Andre halvparten ble med laks, pasta, persillerot og basilikum. Har ikke brukt krydderurter før, men tenkte det var på tide, i og med at jeg har som mål at sønnen min skal bli alt-etende! Dette måtte jeg kjøre i blenderen, for det er umulig å mose pasta med gaffel. Var et styr å få kjørt blenderen også, måtte ha i masse grønnsaksvann, og da gikk det bare så vidt rundt! Skjønner jo at de må bruke utrolig mye vann i ferdigglassene for å få den konsistensen den maten har! Dyrt vann må jeg si...;) Nå gjenstår det å se om det glir ned - det pleier det, så jeg er ikke så fryktelig bekymret! Alt går i grisen, som det heter:)

1 kommentar:

  1. Flink du er! Lille grisen blir nok fornøyd :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails